Gästinlägg och Artiklar

iWebz365.se erbjuder dig möjligheten att publicera ett gästinlägg eller en artikel. Det är en fantastisk möjlighet att bygga rykte på lokal nivå med vår Sverigefokuserade webbdomän. Denna tjänst är kostnadsfri, men flera krav måste uppfyllas.

Krav:

  • artikelinnehåll måste vara 500 ord eller mer och måste vara skrivet på ett informativt sätt
  • Artiklens äkthet måste klara Copyscape (kopierade artiklar, spinnartiklar accepteras INTE)
  • artikelinnehåll får INTE relatera till hasardspel, vuxen, läkemedel, hat eller något som anses olagligt i Sverige eller oetiskt
  • alla externa länkar i artikeln kommer att markeras som <<sponsrade>> – max 1 utgående länk till författarens webbplats
  • artikelinnehåll måste vara skrivet på domänens lokala språk – svenska
  • vi förbehåller oss rätten att göra ändringar i artikeln som publicerats genom att inkludera bilder eller relevanta länkar till andra artiklar

Vi förbehåller oss rätten att välja artiklar som publiceras på iWebz365.se och ta bort inlägg som inte bedöms uppfylla vår kvalitet eller något av ovanstående krav.

Andra SEO-rekommendationer

Vi vet att många människor vill publicera artiklar för att få bakåtlänkar till sin huvudwebbplats. Även om vi accepterar inkludering av bakåtlänkar kommer den att markeras som sponsrad. Detta kommer fortfarande att skapa ett visst SEO-värde eftersom det fortfarande är en länk som kommer från en ny domän och hjälper till att skapa länkmångfald till ägaren.

Fler SEO-alternativ för dig skulle vara:

Kolla på webbplatsen HowToSEO.Guide för en lista över fantastiska SEO-möjligheter som bakåtlänkverktyg som hjälper dig att hitta gästinlägg alternativ och öka din länkmångfald, innehållsverktyg för att snabbt skriva autentiska artiklar och forskningsverktyg avsedda att förbättra dina SERP:er med nya nyckelord.

Tips för gästinlägg

Om du inte är säker på hur du ska närma dig en gästbloggningsmöjlighet måste du känna till din nisch och hur du marknadsför dig själv. Även om det kan verka skrämmande till en början, är den här processen faktiskt ganska enkel. Det finns många resurser du kan använda för att hitta en målgrupp och rikta ditt budskap. Det viktigaste tipset för att lyckas är att behålla äktheten. Om du inte kan förmedla ditt budskap på ett autentiskt sätt, måste du göra några ändringar.

Det första tipset är att undvika att göra dina gästinlägg om dig själv. Även om du kan nämna ditt företag i författarens biografi, bör huvuddelen av ditt inlägg inte handla om ditt företag. Om du inte är säker på hur du ska gå tillväga kan du använda verktyg som Digg och Oktopus för att hitta de bästa bloggarna som accepterar gästinlägg. När du har identifierat den bästa bloggen för din nisch kan du börja skriva ditt gästinlägg. När du har börjat ta emot bidrag, se till att korrekturläsa dina inlägg.

När du har valt rätt blogg för ditt gästinlägg måste du ta reda på hur publiken på den webbplatsen är. Ditt gästinlägg bör ha ämnen som är relevanta för deras publik. Att använda sociala medieplattformar som Digg och Oktopus kan hjälpa dig att hitta de mest populära blogginläggen på Internet. När du har den här informationen kan du börja pitcha ditt innehåll. Kom ihåg att ditt gästinlägg är tänkt att hjälpa deras publik, inte ditt eget varumärke.